22 november.

Och idag var det dags, mörkrummet!
Skulle framkalla våra analoga fotografier.
Jag var ganska nervös (för att jag skulle förstöra för alla andra och mig själv) men vi alla fick en genomgång av vad som skulle göras, och fick öva lite innan vi gick in i mörkrummet och lampan släcktes. bäcksvart.
Men ingen panik och allt gick bra.
Sen fick vi fortsätta att ta tid på alla vätskor som skulle i.

Jag tycker att allt gick bra, och det var spännande!
Har länge velat prova på att framkalla foton, och det var superkul!
Ska bli roligt att se hur fotona blir sen, hoppas att det blev någonting bra iallafall.

Ha det fint, adjö!

Linn och jag med varsin fin kamera!

Kommentarer
Postat av: Björn Kjörck

Hej Linda!



Äntligen har jag hittat till din fotoblogg. Du verkar inte ha några problem med att sköta den. Den är informativ och personlig. Kanske kan du även få med övningen Norrköping - Zagreb när du får den. Saknar också exponeringsövningen. Kanske var du inte med när vi gjorde den.



Ditt självporträtt tycker jag är utmärkt liksom beskrivningen hur det kom till. Man ser att det är du fast en annan sida än vad vi är vana vid. Bra komposition och här passar verkligen det korta skärpedjupet. Det verkar som om du har vana vid både systemkamera och Photoshop. Stämmer det?



Bilderna från industrilandskapet är också bra. Sätter fantasin i rörelse. Bra att du jobbar med kameraperspektivet. Ofta blir det lite intressantare om man går ner på knä!



Hoppas du kan lägga ut några bilder från övningen Norrköping - Zagreb när du får dem.



Kul att du gillade teveprogrammet.



Är Miriam din din "bloggkompis"?



Ajö!



/Björn



2011-11-28 @ 20:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0